torsdag 10 februari 2011

Utmärkelser o funktionärer

Årsmöte på klubben igår. Nyordning med möte mitt i veckan o det är ju helt ok liksom! Mötet avhandlades raskt o till och med valberedningen fick vi ihop snabbt o effektivt :) Det enda som saknas är ansvarig för tävlingssektorn :(
Jag "begränsar" ju mitt uppdrag from i år till att "bara" ansvara för agilitytävlingarna, och överlåter bruks o lydnad till någon annan. I fyra år har vi grejat med allt i vår sektor. Sista året var vi 10 stycken där hälften höll på med bruks/lydnad o hälften med agility. Det blir lite mycket att ansvara för allt även om all i sektorn har gjort ett DUNDERBRA jobb!! Ni är guld värda! Med tre egna hundar, tävlingsambitioner, jobb (ja, jag är där ibland också), studier o fler idella uppdrag känns det som att det räcker med att ansvara för agilitytävlingarna. Just nu känns det som det är extra mycket med agilitytävlingen för vi har fått in fler starter än budgeterat vilket ju ger ett fint överskott till klubbens kassa, men vi måste ha FUNKTIONÄRER!!!!! Ibland tänker jag dystra tankar om att folk alltid vill att någon annan ska ordna tävlingar, helst i alla grenar o alla klasser, men när vi sen ska få ihop funktionärer till samma tävlingar är det inte lika lätt. Jag förstår att folk måste jobba osv, men att det skulle vara så här trögt vid den här tiden på året... Nu har det ju alltid ordnat sig till slut i alla andra lägen så det gör det säkert denna gången också, men i dagsläget har jag redan lånat in folk från andra klubbar o dessutom några släkningar o andras respektive. Ett stort TACK till alla som ställer upp när de kan!
Hoppas styrelsen hittar en ansvarig till tävlingarna också!

Cider o jag fick i alla fall fina blommor o diplom för våra insatser under året. Det var himla kul! Jättekul att vi har så många duktiga ekipage i vår klubb o kul att träffa alla igen. Det blir ju inte så ofta nu på vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar