tisdag 1 februari 2011

Lydnadsträning o lite mycket kakor

En helg fylld med träning o sköna promenader. Vi hann med o träna agility på söndagsförmiddagen o då inser jag att min lilla valp kommer att bli tunnelidiot! Han söker tunnelöppningar hela tiden! Lite att jobba på där... Men han fixade kontaktfält o slalomingångar fint o var allmänt lycklig över att få träna. Nice guy!
Cider fick köra en enkel bana o så testade vi jakkos som i och för sig funkar, men han är inte så ruskigt snabb runt hörnet liksom. Vi får jobba vidare på snabbheten.
Vi hann också med ett lydnadspass på kvällen. Då hade vi Heidis vakande öga på oss o det är bra. Man gör mycket "dumheter" när man tränar hund som man inte tänker på själv. Nu ska vi träna ingångar o raka inkallningar o raksträckor i fotgåendet. Vi testade redan igår hemma i köket, men då var Snappe lite "blondin" o verkade inte riktigt förstå vad matte menade. Vi får jobba vidare på uthållighet o korrekt placering. I morse berättade husse att den lilla valpen ätit hundski* ute o det var ju inte så kul. Han börjar bli busig tror jag!

Matte själv har minsann inte legat på latsidan! I veckan som gick hann jag med fem träningspass; måndag- puls, tisdag- cirkelträning, torsdag - powerstep, lördag - powerstep och söndag-spinning. Inte varje vecka man får till så många pass, men jag har lovat mig själv att försöka hinna tre pass i veckan. Trots detta idoga tränande pekar vågen åt fel håll! Nu har jag nått min "smärtgräns" o det är dags att sluta med kakor o snacks igen. Har liksom gärna ätit kaffebröd o chips på senaste tiden eftersom jag ändå tränat så mycket, men det verkar vara fel taktik. Får fortsätta hålla mig till frukt o mörk choklad istället o hoppas att det vänder...

I övrigt verkar det som att dygnets timmar går alldles för fort. Hinner liksom inte med att göra de där små administrativa sakerna som ska göras för klubben o för hushållet. Tiden bara rinner iväg o man ska plötligt gå o sova eller hundarna måste ut eller något annat. Min lilla "att göra"-lista blir bara längre o länge...

1 kommentar:

  1. snart dags för en prom och ett träningspass va?? Sugen att träna nu igen, efter en vecka i solen... Kram Malin keno Iver

    SvaraRadera