söndag 19 juni 2011

Mer spår o ny rehabplan

Tänk vad man fyller sina dagar o det känns som man inte hinner något trots att det är ljust nästan dygnet runt... Konstigt!
Har hunnit med träning, både för egen del o för hundarna. Snappe har fått börja känna lite på momenten i klass 2 o appellen. Inga planer för tävling, men man måste ju börja i alla fall. Snappe är väldigt tacksam att träna med men han är känslig för värme märker jag.
När jag o J var på KBK i torsdags kväll lyckades förstås Snappe springa upp på gungan i ett obevakat ögonblick. Precis det jag säger till mina kursare att se upp för liksom... Det blev lite "ofrivillig" gungträning där på kvällskvisten. Viss tvekan till en börja med när det började röra sig under fötterna, men efter 6 gånger hade han släppt o tyckte det var ok. Får väl åka iväg o träna det lite mer...
Ny rehab-plan för Cider har jag fått mig också. Ny "rådgivare" o nya infallsvinklar - det är alltid intressant men man kan bli lite gråhårig på alla olika "varianter" som finns. Enligt den som jag nu varit till så var en del av det vi gjorde förra året inte direkt av godo för hans skada. Suck! Jag har för dålig kunskap o gör som jag blir tillsagd o så blir det fel ändå liksom... Nu är då planen att han ska få vila, vila, vila i minst tre veckor innan vi går vidare så smått med uppbyggnad av "rätt" muskler. Känns snart som detta är sista försöket... *uppgiven ibland*
I helgen har det blivit spår både lördag o söndag. I lördags fick Snappe en häst med ryttare som korsade hans spår på något ställe. Jag testade att släppa på honom ändå o tänkte att om det inte går så selar vi bara av, men han löste minsann spåret! Han har lite svårt att plocka sakerna ännu så länge, men nu kör vi bara med ett slut o inget mer. Istället gör jag spåren längre o svårare. Idag fick han en 90-graders vinkel i spåret, dock preparerad med godis o det gick bra det! Vi höll på att få en golden i spåret också, men husses barska stämma fick hunden att stanna på håll. *puh*
Cider har fått spåra korta kluriga spår båda dagarna. Idag fick han nästan bara sandunderlag o pyttepinnar o han jobbar på så fint! Upptagen har vi lagt på hyllan för tillfället eftersom han ska gå lugnt just nu. Massage har han fått också för det ingår i vår rehab. Verkar som han gillar det så jag hoppas jag gör rätt...
Två dagar kvar till sommarsolståndet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar