måndag 23 maj 2011

Långt

Det känns långt att köra till Karlskrona. Är väl egentligen inte så långt, men jag tycker att det tar sådan tid. En rast mitt i måste man ta o vi har listat ut var elljusspåret i Vrigstad går så det blir en skön skogspromenad. Det är bara en bc som fick följa med för den andra ska till veterinären samma dag som jag ska på begravning. En inte helt lättlöst ekvation, men tack vare husse o Maj går den att lösa. Snappe är i alla fall glad o pigg även utan sin svart-vita kamrat, o Whiskey håller samma lufsande tempo som vanligt. Min bästa lilla surterrier!
Farmor skulle velat vara där o krama om alla tror jag, men nu vilar hon bredvid farfar. O vi som var där kramade om varandra istället. Det var liksom sista länken till den generationen o nu är det nog många kusiner o andra släktingar som jag inte kommer att träffa igen. En dag med många tankar o känslor....
Vad veterinären samtidigt sa om Cider vet jag fortfarande inte. Tror att han kommer att ringa imorgon o berätta för mig, men lite "inside information" har jag fått o den säger att hunden ska gå i koppel i 6 månader... Vad han mer får göra får jag kanske veta imorgon, men det känns inte allt för livat.
Har hunnit med att hälsa på en del släktingar o vänner. Det blir ingen lång stund på varje ställe, men det är kul att ses i alla fall. Hundarna har fått vara med o mingla (social träning...), o vi har bara fått till ett träningspass med hoppteknik, där Snappe tyckte att man kunde gå under bommen när det blev för högt. Fniss! Det känns helt overkligt att vi ska tävla lydnad på fredag. Vi har ju inte kört med kommendering mer än några få gånger o inte många platsliggningar eller hela moment. Ta det som en träning liksom...
Kul att få rapporter från kamraterna som fortfarande tävlar agility. SM-pinnar o cert har droppat in i helgen o vi gratulerar till framgångarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar