måndag 30 maj 2011

Debut!

Nu är tävlingsdebuten gjord! Med lille Snappe alltså... Han (och alla andra) låg snällt på platsen vilket uppskattas av en redan väldigt nervös matte. Man kan liksom inte påverka platsen så mycket... Sen var det dags för lydnad o jag har glömt hur fort det går i klass 1 så jag hann liksom inte värma upp honom förrän det var vår tur att gå in på plan! Snappe skötte sig fint o hängde med bra i fria följet. Lite okoncentrerad på slutet bara. Läggande gjorde han fint. Inkallningen var skojig - så skojig att det är svårt att stanna - men det bjuder vi på! Tempot var bra i alla fall! ;) Tyvärr missförstod han mig på ställandet o la sig istället. Det var lite tråkigt för han har ett bra ställande. Apporteringen var inget att klaga på o hoppet var också bra. Trots nollan på ställandet så fick vi 163,5 poäng. Duktig liten Snappe som var sjövild o galen på plan! Jättekul även om det gjorde lite ont i armarna! ;)

Nästa dag var det full fart med hundträning på kennelträffen. Det blev både lydnad, uppletande, agility och två spårupptag o två promenader på det. Matte var trött på kvällen även om hundarna nog kunnat köra lite till. De fick istället snällt vänta i bilen medan vi gick tipspromenad, hade prisutdelning och grillade o hade kul. Cider blev årets brukshund på kennel Kronvallaren (igen) och Snappe blev årets lydnadshund! :) Den bucklan har vi inte haft förut så det var extra kul! Kul var det även på kvällen när vi hade språklektion o lärde oss mer norska samt skrattade gott åt rallyförare med dålig koll på engelskan. Dessutom kom Treo till användning redan på kvällen... ;)

Tog en promenad med Jenny också o passade på att fota liten Doris (5år?) bredvid stor Snappe (1år). Han är ganska stor o hon är ganska liten - o båda är väldigt söta!


Söndag var det besök av syster o svärmor o sen blev jag billös när U åkte o fiskade. Fast i sanningens namn var det nog hans tur att ha bilen...
Nu är jag trött, trött, trött. När ska man få sova? I natt väckte Snappe mig o behövde gå ut. Efter det hade jag svårt att somna om. I veckan som kommer är det full fart hela tiden o jag ska upp snortidigt både torsdag, lördag o söndag. Orka. Fast jag måste ju egentligen inte. Men jag vill ju gärna göra två försök till att få till bra spårpoäng. Vi gör vad vi kan - mer kan vi inte göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar