måndag 27 september 2010

Hektisk vecka

Vissa veckor händer allt känns det som. I och för sig brukar inte mina veckor vara direkt stillsamma, men vissa är mer röriga än andra...
I veckan som gick hann jag bli ett år äldre - eller det kanske kan diskuteras. På pappret står det en annan siffra, men annars känns inte förändringen så stor. Har firat tvillingsyrrans födelsedag en dag, o min egen o Ubbes en annan. Alltid trevligt! Fick en bok, några lotter, del i en ny dammsugare (hur använder man en sådan?), lite kläder och presentkort på nya "hundbyxor". Alla jag använder nu är ju väldigt mycket för stora...

Hann också med möte med KBK eftersom vi ska samarbeta om höstens elitspårtävlingar. Reka sökruta med mycket god hjälp av Anna hanns också med. Anna la ett spår till Cider också som han tog utan större svårighet - ett vanligt hederligt svenskt skogsspår med svenska spårpinnar! Tänk att det kan kännas så "hemtrevligt"! Tack Anna!
Har varit hos kiropraktor ett sväng också o blivit justerad i höften. Det resulterade istället i att jag hade ont i ryggen ett par dagar. Nu känns det dock bättre.

Något som inte är lika bra är att jag, helt i onödan, lyckats köra punktering på Majs bil. Klantigt gjort o dessutom befann jag mig på ett ställe som jag inte skulle vara. Grrrr... Omåttligt irriterad på mig själv!

Söktävlingen är avklarad o den gick bra! Faktiskt första gången jag var tävlingsledare på söktävling så det var extra "spännande". Jättekul att se alla olika ekipage o man har ju nästan svårt att hålla sig när hundarna är i närheten av figgen. Får ju inte agera "avslöjande". ;) Fina sökarbeten även om tävlingen blev lite av "tio små negerpojkar". Vi var tio från början, men på prisutdelningen var det fyra kvar. Gjorde en iaktagelse i uppletaderutan. Hade lagt ett föremål endast fyra meter från basstigen. En hund markerade som hastigast men sprang förbi, ingen annan hund tog eller markerde det föremålet. Föremål nära är inte lätt...
Grattis till alla fina prestationer!
På kvällen var jag en runda till Maj och hjälpte henne att plocka upp potatisen. Det var dock inte utan viss "inblandning" av hundar. Whiskey har ju lärt sig hoppa upp på ryggen på folk o Maj låg ju väldigt passaden på alla fyra...
Snappe tyckte också att det var kul för man fick GRÄVA hämningslöst. Lite svårt att hinna plocka upp potatisen bara innan Snappe grävde ner den igen... ;)

Nu hoppas jag hinna lite träning med egna vovvar om vi kommer med på tävlingen nästa helg. Skulle behöva ett långt vanligt spår o en genomkörare i lydnaden. Träna hopp måste vi göra också eftersom han inte ville hoppa på SM o vi har inte tränat sedan dess...

1 kommentar:

  1. Stort grattis i efterskott!!! Förstår om du har fullt upp. Det är bara du hör av dig när du har tid!! Jag och I ska träna på klubben kl fem på torsdag. Kan du får du gärna komma.

    SvaraRadera