tisdag 11 januari 2011

Träning igen

Nu är det "tillbaka i selen" igen efter helgerna. Lite svårt att komma ur sängen igår, men när man väl är igång så går det bra.
Helgerna har förstås bjudit på massa god mat o godis, bla denna goda chokladkartong som jag började avnjuta i min ensamhet i torsdags. Mums! Husse har varit på sin traditionella "herrmiddag" med sina kamrater o jag o hundarna har då klarat oss själva ett par dagar. Vi gillar våran husse, men det är lite skönt att vara själv ibland också. Vi passade på att "stöka till lite" och äta kötträtter när vegetarianen var borta. Dessutom plockade vi fram strykbrädan - för att träna förstås!
Inte världens bästa kontaktfältsträning, men den duger ;) Och Snappe verkade ju förstå ungefär vad det handlade om. Sötnos!
Lika söt var han dock inte i natt när han satt i sängen o flåsade som en bälg, men vägrade hoppa ner. Fick burdust köra ner honom från sängen för att själv kunna sova liksom. Men han är söt ändå!
Matte har själv tagit "träningssemester" från jul o fram tills nu. Mycket godsaker har det varit under tiden o mycket god mat så nu är det dags att återuppta det goda initiativet som gjordes från trettonhelgen förra året, nämligen sluta äta godis o träna igen. Jag har ju köpt nya träningsskor o de invigdes igår på ett puls-pass. De var till stor belåtenhet! Nu är det bara att fortsätta boka pass för nu är jullovet slut på kauif också! Massor med pass att välja bland! Har gått upp 3 kg så målet före sommaren är väl att få bort dem igen, samt få matte i högform till agilitysäsongen börjar igen :)
I övrigt så längtar jag efter att kunna lägga spår i skogen....

1 kommentar: