onsdag 19 januari 2011

Bus och kel

Han är stor min lilla Snappe-bus. Han är också söt. Vet inte om jag håller med Heidi som säger att hans rosa fläckar på nosspegeln är fula... Det är ju del av hans personlighet. Söta lilla Snappe! Men han är ju en bus också! Som biter sönder bia-bädden lite i taget o filtar tuggar han också i sig. Dock hundarnas egna ännu så länge... Jag lovar - han får mat hemma!!! Dra i kopplet är svårt att låta bli också. Nästan så han går bättre om han får vara lös...


Cider ser lite ledsen ut ibland. Undrar om han tycker att hans kvot av uppmärksamhet från matte har försämrats för mycket... Han vill ju synas hela tiden (nästan). Han får ju itne träna lika mycket agility som förut så på så sätt är det ju bra att han inte får lika mycket uppmärksamhet, men han vill ju gärna träna lika mycket. Igår fick han i alla fall simma. Verkar som han orkar mer o mer. Fast å andra sidan fick han gå kopplad på promenaden igår så att det inte skulle bli så mycket lek o härj. Det var så halt så både hundar o människor med lätthet kunde skada sig. Det innebar ju att det fanns gott om energi kvar till simningen.


Maj var med o assisterade vid simningen. Jag har problem att få i mina hundar i vattnet. Maj har problem att få upp sin... Tänk vad olika de är! Träande blev de i alla fall även om Seven o delvis Whiskey gärna hade fått använda bakbenen mer när de simmar...


Vi har hunnit med en trevlig träff med Kronvallarhundar o tränat lydnad tillsammans. Matte har hunnit med o tränat några gånger o så har vi fått ihop flera soliga lunchpromenader som stärker "må-gott-känslan" så här i vintertider. Idag hoppas jag det blir en olig promenad till eftersom vi får sällskap ända från Dyvelsten ;)

Studieresa till Spanien hoppas jag stundar under våren. Det var länge sedan jag var där o jag ser fram emot resan även om jag har svårt att inse hur jag ska klara mig så länge utan hundarna... Ser som vanligt ut att bli fullt i kalendern i alla fall. När ska jag lära mig att ta det lugnare?

1 kommentar:

  1. en del personer lär sig aldrig att ta det lugnt. men man behöver ju inte göra 5 aktiviteter samtidigt det räcker ju med 2 eller 3 ;)

    SvaraRadera