onsdag 8 september 2010

Såriga händer, spår i Blekinge, gamla farmor o riktiga glassar

Vad man än gör så ska man akta sig för valpar - de är egentligen små krokodiler! Vassa tänder o inga öron! Inga öron som fungerar i alla fall! ;) Sårig på näsan (nya sår än de som är på bilden) o i höger hand är jag just nu. Det kommer mera gissar jag även om krokodilen just nu slagit sig till ro under bordet efter att ha fått en morot som efterrätt... I fredags var det 50-årskalas för en arbetskamrat. Temat vara resor o vad passar bättre än att ha ett respass till hands även om man egentligen föredrar egen bil som de flesta karlar... Blev kvar på krogen med dessa två tokar efteråt.
Dagen efter satte jag o två av mina systerar kurs mot Karlskrona. Jag körde inte! Snappe hade det inte lätt bak i stora buren med sur-terriern så han fick flytta in i bilen o bo på golvet. Snappe skötte sig väldigt bra o en resa på 50 mil var ju en baggis liksom! Cool kille!
Var o hälsade på gamla farmor. Kändes bra att göra det. Man vet aldrig hur länge gumman får vara kvar. Snappe var lugn o sansad där o Cider la sig på farmors fötter... har jag aldrig sett honom göra förut...
Vi hann med två spår i bokskog också. Lite "svårspårat" var det nog. Han missade en pinne ena dagen men annars får jag väl säga att han får godkänt. Det är svårt att hinna med all hundträning man skulle vilja. Var istället på besök hos faster o kusiner, hos min bror o ute på middag med pappa o hans fru. Hjälpte även syrran att flytta lite. Ingen konst att fylla dagarna!

Snappe växer!! Han väger snart 12 kilo o är bara 14 veckor. Han är lika hög som Lenas 3-åriga tik Tease. Hur stor kan en bc bli?

Och är man i Karlskrona så måste man gå på Glassiären o äta glass! Detta är två kulor o mjukglass! Man är mätt i flera dagar efteråt!! Mums!
Shoppade också en sele till Snaps. Han drar så förbaskat o än orkar jag inte lära honom att inte dra i koppel så nu går han i sele istället. Den kan han dra i bäst han vill.

3 kommentarer:

  1. Vill oxå ha en glass...

    SvaraRadera
  2. Haha! Känner igen det med krokodil. Blev kallad det hela tiden när jag var liten (nu är jag 5 mån..).

    SvaraRadera