fredag 3 september 2010

Måste skaffa mig mer tid

Alltså jag blir tokig. Kvällarna är uppbokade i två veckor framåt o jag försöker smita från än det ena uppdraget o än det andra - måste ju hinna träna!! Maud o Cissi - är jag förlåten om jag inte kommer på utbildningsmötet?
Har filosoferat över att det kanske är lämpligast att träna fältspår ett tag. Det blir lite vittring, mycket blåst o koncentrationskrävande. Har engagerat i alla fall fyra spårläggare så några spår måste vi hinna få till!

Igår hann vi ut i skogen en stund i alla fall för att hjälpa Maria att reka spår o Anna la "sitt" spår åt oss. När vi gick där o rekade så insåf vi att det var orienteringstävling på I2! Frågade om det fanns kontroller i "mitt" spår också o på slutet skulle det nog finnas en. Valde att göra ett påsläpp o spåra en bit i alla fall. Han gick över spåret men gick åt rätt håll (höger). Spårade himla bra o fokuserat. Efter pinne fyra så såg jag hur han markerade förledningsspår hej vilt, men valde att hålla sig till Annas. Duktig kille! Så när han hittade pinne fem så bestämde jag att spåret var slut för det är bättre att sluta med ett lyckande! *klapp på axeln* Tack Anna!

Annars är det lill-skrutten som tar en massa tid. Han är lite mörkrädd o står o "boffar" ute på altanen på kvällen. Det får han faktiskt inte så då får han gå in. Är i övrigt också väldigt glad i att använda sin stämma så där har vi lite att jobba med. Men han kan stanna kvar o han börjar bli duktig på att lämna tillbaka saker o kan gå på vänser sida. Däremot kan han inte gå i koppel... Söt i alla fall!!

1 kommentar:

  1. Haha, jaaa, du är förlåten! Lycka till med träningen! :)

    SvaraRadera