tisdag 25 januari 2011

Ögon o tänder o endast lite träning...

Har varit på ögonkliniken o opererat bort en vagel på ögonlocket som jag haft i över ett år. Från det att jag var hos läkaren på vårdcentralen till jag fick komma på en operation, som tog ca 15 minuter, så tog det åtta månader! Inte för att jag "suttit på pottkanten", men det är ändå helt sanslöst vad det tar tid. Nu är i alla fall ögat ännu mera svullet i några dagar, men det ska förhoppningsvis försvinna. Liksom den lila färgen förhoppningsvis ska försvinna inom kort...

Har även konstaterat att jag börjar bli för gammal för endast tre timmars sömn. Jättekul kalas var jag på i lördags i Torsby (kamraterna börjar visst bli gamla ;))- sov sedan tre timmar för att på söndagen döma lydnad hela dagen. Det går bra så länge man håller igång, men när jag kom hem så tvärsomnade jag efter maten. Lite dåligt samvete för de egna hundarna som inget fått träna dock. Märks på båda bordercolliesarna när träningsdosen blir för liten... Igår fick i alla fall Cider följa med husse o springa o då passade jag o Snappe på att träna inne. Han börjar fatta galoppen med ingångar verkar det som. Det är kul!

Mindre kul är min söndertuggade tand. Stoppade ett tuggummi i munnen o vips så satt där en liten bita av en tand. Skit också! Jag hatar att gå till tandläkaren o jag ogillar verkligen priset man får betala för att vara där. Grrrr..... Dessutom hade de inga tider på en vecka så nu blir det till att komma ihåg att bara tugga på ena sidan liksom...

Mattes träning har inte heller hållits igång pga operationen. Skulle ta det lugnt sa doktorn o helst inte duscha på två dagar efter operationen o då är det olämpligt att träna liksom... Men nu har jag varit iväg på ett pass igen. Har insett att man sover mycket bättre när man tränat. Kroppen blir liksom "trött på riktigt". Att man sen blir väckt kl 02 av en kelsjuk valp är ju en annan femma.

Längtar lite till barmark o träningsmöjligheter utomhus. Men igår kändes det i alla fall att det var vår i luften. Det är skönt!! Och smhi lovar ganska mycket sol de närmaste dagarna. Det gillar jag som oftast går hem på lunchen o får mig en promenad i dagsljus. Det är verkligen skönt när det är bra väder!

1 kommentar:

  1. Inte kul med den sönderbitna tanden! :( Vet hur det är! Hoppas att det snart blir fixat!

    Snapphanepojken låter som en härlig buse!

    Blivit inspirerad av dig och ska skaffa kort på F&S! Måste ju orka trötta ut voffsingarna ibland! ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera